Dec 5, 2008

HARI SENIBINA 2008

. Dec 5, 2008


salam

hari senibina telah dijalankan pada 23 & 24 oktober yang lalu. dalam progrm ini unit senibina ppd telah menjemput pakar ilustrasi iaitu saudara Jomaithir. pada hari pertama khamis itu kami iaitu para pensyarah senibina didedahkan dengan teknik persediaan board presentation, teknik melukis dan mewarna dan sesi berlangsung dengan jayanya di bilik persidangan jab. kej. awam. memang mengkagumkan bakat beliau. byk projek senibina telah berjaya dihasilkan termasuk dalam dan luar negara.

pada hari kedua iaitu hr jumaat, pengisian yang lebih kurang sama diberikan kepada semua pelajar senibina. sesi berlangsung dengan lancar dan menarik minat pelajar terutama teknik melukis perspektif satu dan dua titik dan teknik mewarna.

kesimpulannya, bengkel mcam ni perlu diadakan lagi pada masa akan datang dengan lebih mengfokuskan kepada skill melukis dan mewarna pelajar sama ada menggunakan color pencil, water color atau marker pen. dan bengkel perlu dipanjangkan kepada paling kurang 2 hari utk kesan yang optima terutamanyautk pelajar yang betul2 berminaT utk menajamkan skill masing2.

p/s : sangat berpuas hati dengan kerjasama yang diberikan oleh en joe...well done dr kami n thank.. :-)

0 comments: