Feb 18, 2009

nikmat MASA

. Feb 18, 2009


Salam.

"kak, tikah rasa Allah dh tarik satu nikmat kita..masa semakin cepat berlalu.24 jam skrg dh tak mcm dulu. sehari tuh rs mcm sekejap sgt."

"emm akak pun perasan. dunia dh nk kiamat agaknya tikah." kata kak he.

itu perbualan aku dgn ustzh norzihan hr selasa lepas.

masa semakin cepat berlalu.....itu mmg aku dh lama perasan. setiap hari ada byk sgt kerja (hal2 dunia yang tak hbs2 smpai bila) yang perlu dibuat sehinggakan hnya sedikit masa digunakan utk bertafakur kpd Allah pencipta Yang Maha Agung.

hari berlalu. aku muhasabah diri. tak byk masa digunakan utk mengaji Quran, mbaca buku agama (kalau ada pun bc majalah anis jer sbg pengisian rohani)... huhuhu :-(

apa nk jadi dgn aku? terlalu sibuk dgn hal dunia. masuk kelas, keluar kelas, mengajar dan byk lagi.... masa 24 jam macam tak cukup je. Ya Allah ampunilah dosa2 ku... semoga kita semua dapat terus dekat dgn Allah.. cubalah kita sama istiqamah setiap hari baca Quran (at least 10 ayat) selepas solat. yang penting baca....walaupun sedikit sbb Quran ni penyejuk hati dan penerang hati.

dekatkan diri dgn Allah, Allah akan dekat dgn kita.

oh Tuhanku, Kau Pimpinlah diri ini yang mendamba cintaMU...aku lemah, aku jahil tanpa pimpinan dariMU... selngkah ku padaMu, 1000 langkah KAU padaku... :-)

p/s : masa adalah nikmat Allah berikan pada kita utk digunakan sebaik2nya..

0 comments: