Feb 1, 2009

faktor transformasi berat badan

. Feb 1, 2009

hasil dari analisis transformasi berat badan, 10 faktor penyebab telah dikenalpasti :
muhasabah diri...
1. dulu makan selalu tak habis, skrg makanan org pun aku sebat.
2. hobi suka memasak yang memakan diri...sendiri masak, sendiri makan smpai licin!
3. sepanjang kawen, tak pernah aku habis makan dulu b4 hubby, sbb apa tau, sbb aku lah tukang habiskan lauk2 yang terhidang. termasuk la kt umah mak aku (tgrnu) dan kat rumah mertua (tampin) aku mesti jadi org yang last tinggalkan meja makan...sbg jadi majlis perbandaran pd(ces..elaran utk aku)
4. sarapan tak pernah tinggal which is very good...but lunch and dinner pun tak tinggal +supper and +tea time n + minum pagi pun tak tinggal. huhuhuhu...
5. kurang bersenam..eh kurang apa..memang TAK BERSENAM!!!
6. kurang makan makanan bergoreng, tak makan nasi lemak. tak makan roti canai....which is very good.. BUT makan makanan bakar, rebus dan kukus dengan BANYAKNYA!
7. tido dengan CUKUPNYA!!!
8. sangat suka makan buah-buahan dan sayuran which is very good BUT aku makan dengan banyaknya!!!
9. dula rajin gak menari , sekarang asyik ngadap kartun n astro ceria bersama azzahra.
10. kurang makan ayam dan daging, BUT aku kalu lauk sambal ketuk dan ikan goreng pun boleh sampai 3 pinggan!!!

p/s : fuhhhhhh....berasap otak!

0 comments: