Jun 11, 2009

picnic @ la hot spring, besut

. Jun 11, 2009

antara aktiviti wajib kami sekeluarga kalu blk besut ialah gi berkelah. antara tempat yang biasa kami kunjungi ialah Lata Belatan dan La Hot Spring. Lata Belatan adalah air terjun dan La Hot Spring ialah kolam air panas. ada juga air sejuk kat sini. kali ni kami gi la hot spring lak.
mama dan ara

ara dan alya

seronok main air

dah kesejukan anak2 nih

hari sabtu 6 jun kami gerak ke La Hot Spring seawal jam 7.30 pagi lagi. untuk sampai ke sana mengambil masa kira-kira sejam. sampai saja kat sana tak ramai lagi pengunjung yang ada. mungkin awal lagi. bekal yang kami bawa pagi tu banyak juga. ada ns berlauk, pulut inti, roti, buah, nuget, jajan, air kopi dll.

budak2 terus main air. org kata bagus berendam air panas kat situ sbb dengan izin Allah s.w.t boleh menyembuhkan mcm2 penyakit dan boleh kuruskan badan. kata seorang pengunjung kat situ ada saudara dia 4 kali berendam kt situ penyakit kencing manis dia sembuh dgn izin Allah.


mama pun ambil peluang ni berendam kt situ dan main2 air dgn anak2 yang lain. bl tengah hari pukul 10.00 semakin ramai orang. ada yang dtg dr pasir puteh dan macam2 lagi.

kami pun siap2 nk blk pk 10.30. badan pun dh nk kecut lama sangat dalam air. ara pun dh terketar2.

tengahari tu rehat dan tidur. petang tu pulak siap2 gi kenduri kahwin jiran dan sepupu kt pengkalan nyireh. fuh... penuh jadual!


mama>terapi air

0 comments: