May 15, 2009

mat rempit dan peragut

. May 15, 2009

seluruh negara dikejutkan dengan berita 2 orang wanita mengandung menjadi mangsa peragut yang tidak berperikemanusiaan sehingga mengakibatkan mereka menemui ajal.

aku mula terfikir kenapa hal seperti berlaku sekarang? tidak ada lagikah sifat kemanusiaan dlm diri mereka. terdesak sgtkah mereka hingga terpaksa menggunakan cara yang haram utk dapat duit? entah2 dalam beg duit kedua2 wanita ni ada duit sikit jer. kesian anak kehilangan mak, suami kehilangan isteri....sedih betul :-(

remaja yang merempit nih...
mula2 lepak2 tak tentu hala, then lumba2 motor haram, pastu ada lah mula cuba2 rokok, then lebih teruk lagi dadah...lagi seks bebas, bohsia, bohjan, arak dll...nauzubillah...

bila dh terlibat dengan dadah atau pil khayal manusia mula hilang pertimbangan. aku sangat setuju dgn ungkapan "dadah musuh no1 negara!"

krn dadah dan pil khayal... manusia sanggup dera isteri, ugut mak, pukul ayah, mencuri, lebih teruk lagi membunuh. nauzubillah... byk yang kita dengar ank2 gadis hilang kegadisan mereka dan ada yang sampai mengandung disebabkan dirogol ketika tidak sedarkan diri atau dibawah pengaruh dadah dan pil khayal. pendek kata memang dahsyatlah kesan penyalahgunaan dadah ni.

semua ibu bapa perlu peka dgn apa yang anak2 mereka buat. jgn biar jer mereka merempit tak tentu hala... anak2 gadis perlu lebih diawasi. jgn nanti perut dah bulat br menyesal. nauzubillah. mcm berita hari ini...anak dh bersalin dan sembunyikan mayat bayi bwh katil pun tak sedar. yaAllah minta dijauhkan dari kita dan keturunan kita.

p/s: tiada yang lebih bahagia kehidupan ini melainkan percaya dan patuh pada agama, kita dan seluruh isi keluarga kita dan seluruh umat manusia.

1 comments:

Sukie said...

Hi Tik...

I already applied for SPP, just wait for the result whether i get @ not...

Happy Belated Teacher's Day... don't forget... u also a teacher..:-)

This link is quite nice to be read if u get some free time... nice info and can release our tension after work. Lots can learn from her..

http://irtiyah.blogspot.com/

Miss you very much