Jan 6, 2009

tangan yang memberi lebih baik dari yang menerima

. Jan 6, 2009

dipetik dari sebuah akhbar tempatan

Penyumbang misteri AS$6.7j untuk Gaza

RIYADH – Seorang ahli perniagaan Arab Saudi mendermakan sebanyak AS$6.7 juta (RM23.51 juta) bagi membantu penduduk Palestin di Gaza yang kini menjadi mangsa serangan ganas tentera Israel. Ahli perniagaan itu yang enggan dikenali mendermakan wang tersebut kepada satu tabung Gaza selepas satu kutipan derma diadakan di seluruh Arab Saudi.
Kempen kutipan derma itu berjaya meraih hampir AS$32 juta (RM112.3 juta) termasuk sumbangan daripada pemerintah Arab Saudi, Raja Abdullah dan adik baginda, Putera Mahkota Sultan. – AFP

p/s: teringat ijam, bagaimana nk jd hartawan dan dermawan?

1 comments:

Anonymous said...

aku tanak jadi kaya. tapi aku harus jadi kaya! kenapa? bila aku kaya raya, banyak harta, senang aku nak menderma. ni kadang2 ada bebudak tahfiz jual ubat rm10 pun pikir 18kali. huhuhuhuh

aku cadangkan ko baca buku ni SAYA TIDAK MAHU KAYA, TETAPI HARUS KAYA karya AA GYM,

atau, boleh juga ko baca buku-buku berikut
1- JUTAWAN DARI PLANET JUPITER - Azizi Ali
2- LEBUHRAYA BARU KEBEBASAN KEWANGAN -Aziz Ibrahim CFP
3- RICH DAD, POOR DAD -Robert Tkiyosaki

sebenarnya, banyak ada banyak buku pasal kewangan peribadi ni yang aku baca. tapi 4 buku di atas yang paling aku minat. mungkia ada yang akan berkata, eleh, membazir jer beli buku. untuk ilmu, ko perlu membazir!

atau, ko boleh pergi kursus kewangan peribadi. layari http://azizcfp.com