Aug 20, 2008

PENASIHAT JPP

. Aug 20, 2008

salam.

semestr nih aku dilantik sbg penashat jawatn kuasa perwakilan pelajar.dlm bhgn penerbitan.mmg dh lama aku mengintaipeluang utk menyumbang idea n tenaga utk jpp politeknik pd nih. semasa aku belajar di kuittho dulu, atau skrg dikenali sbg uthm tiga kali aku msk pilihanraya kampus.kira ms belajar dulu aktif lah aku dgn politik kampus...1st election aku kala sbb aku tak bersedia. msk pun sbb org suruh...aku hantar pencalonan n tak berkempen pun sbb tak prepare n tak bersungghuh..then, kali kedua dan kali ketiga aku betul2 berkempen..hehehe...bkn senang jd pemimpin pelajar...

setakat nih aku telah buat perbincangan dgn jpp bhgn penerbitan..ada beberapa cdgn utk menaikkan imej jpp polipd nih..hrp2 ada improvement selaras dgn misi dan visi politeknik. bln lps aku ikut jpp ke progrm kepimpinan di sg congkak.aku diamanahkan bg ceramah tajuk 'protokol dan pengurusan majlis'...ok lah jua. alhamdulillah program tuh ada nampak impak yg positif..

then, aku ikut prog jpp n prs..dlm prs aku sbg penyelaras kaunseling jabatan..aku sbg pegwai pengiring jer kali nih.. progm nit buat kt kem el azzhar,selangor. konsultant yg handle the whole prog ialah bkt tinggi...iaitu sykt cr hj husim yahya..best gak prog nih..tak lupa berkenalan dgn fauzan anak hj husim..blh tahan satu kepala gak dgn dia..intereat yg sama...approach yg sama...emmm dia ex student uia..ada beberapa kawan aku ms pkpim dia kenal..anak sepupus aku nurul huda pun dia kenal. satu kuliah..

pesan aku pada jpp polipd...jd pemimpin plajar bukan tugas yang senang....lg2 zaman skrg...penuh cabaran...kena tingkatkan kepimpinan dan harus berani!

0 comments: