Aug 20, 2008

SUKMA 1998 - SILVER MEDAL FOR TERENGGANU IN AIR RIFLE EVENT

. Aug 20, 2008


melihat gambr di atas, terkenang masa aku masuk sukma utk air rifle 1998. tp aku pakai tudung lah :-)
sukan olimpik dh nk berakhir...aku pun antara org yg tidak ketinggalan menyaksikan sukan terbesar di dunia tu... ini membuatkan aku terkenang zaman sekolah dulu...ms aku mewakili terangganu dalam acara menembak...dalam sukma ke 7 di selangor...thn 98..ms tuh aku tingktn 5, sempat lg join sukma padahal nk spm time tuh...alhamdulillah la result aku ok...sebenarnya aku memang sukakan cabaran...n suka join apa2 jer yang melibatkan aktvti luar...emmm apa yg aku tak main kt sekolah..semua main...badminton, bl jaring, bl tmpar, lmpt tgi...mcm2....kalu main bolajaring, tak pernah jd shooter...hahahah sbb memang tak masuk jaring...tak skor...tp jd posisi center....kira mcm ligat lah jugak kt padang..emmm ckp ttg pengalaman join sukma...dlm event yg aku sertai aku dpt silver medal...sebenarnya aku msk sukma family aku tak tau pun..hahahah mereka hanya tau sbb ada siaran langsung kt tv ms event tgh blangsung....pas tu br lah aku aku call ayah aku bg tau...memang terkejut ar...tp mereka ok jer...ms berkampung kt uitm shah alam tuh aku bersama team menembak terangganu ms tuh memang wanted sbb kami memang saingan terdekat pasukan tuan rumah..selangor...sampaikn kami ada buat bantahan keputusan..emmm...pas grad sek menengah aku blajar di kuittho...n ditawarkan wakil johor dalam menembak..tapi tk sampai ht nk angkat bendera negeri lain pulak utk sukma...tp minat tetap ada smpai skrg.kalu ada peluang aku nk menembak lg.. sbb kata coach aku..."atikah, u have a good mind concentration....u are a sharp shooter" ini pembakar smgt aku....emm apa2 pun semuanya bergantung pada komitment aku....setakat nih aku bz dgn kerja aku kt polipd n keluarga, jika aa rezki nanti aku akan teruskan minat aku....insyaallah.

0 comments: