Jan 7, 2019

POST PERTAMA 2019 - BENTO

. Jan 7, 2019

Minggu lepas bermulalah satu penghijrahan anak-anak di sekolah baru. Sekolah baru mereka ni memang padat pelajarnya. Semasa waktu rehat pagi, anak mengadu terpaksa beratur panjang dan masa untuk makan sangat pendek kerana masa dihabiskan untuk beratur.


atas asbab inilah, mama dengan gigih dan rasa gembiranya mula memasak bekal kepada anak-anak untuk tahun 2019. Perancangan mama menu minggu ini ialah seperti berikut :

Isnin – nasi putih + ayam masak kicap
Selasa – kue tiaw goreng + naget
Rabu – sanwic telur 
Khamis -  mee goreng + sosej
Jumaat – nasi goreng

Sudah dua hari berjaya buatkan bekal untuk mereka. Harap dapat memudahkan anak-anak belajar dengan lebih baik dengan adanya bekal kasih sayang dari mama.

Terima kasih kepada kawan-kawan fb yang selalu lalu ‘wall’ mama dengan gambar-gambar bento.  Seperti Norsilawati, Nora Aurora, Isha Baizura dan ramai lagi. Ia sesungguhnya memberi inspirasi kepada mama. Mama mulakan dengan sesuatu yang mudah dan boleh dilakukan. Bangun pun perlu lebih awal dari biasa.

"Hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih"

*Cuma mama ada satu masalah. Sejak dua hari ni, mama dapati periuk nasi mama ambil masa hampir 1 jam untuk masak nasi . Selalunya 20 minit je. Fuh! Kena fikirkan alternatif ni.


Bekal untuk abah

bekal untuk mama - lebihan malam tadi mama panaskan.

makan malam tadi

tak suka tau kena tunggu 60 minit untuk nasi.

bento anak-anak dengan gembiranya.

0 comments: