Apr 5, 2012

selesai sudah temuduga ptd m41

. Apr 5, 2012

minggu lepas 29 mac ialah tarikh mama di temuduga untuk jawatan pegawai tadbir dan diplomatik m41. hari tu mama apply cuti dari bos. pagi2 lagi bos dh hantar mesej mengatakan mama boleh apply cuti tanpa rekod :-) tapi malas lak nk isi.
temuduga ni kt wisma negeri. abah yang hantar dan abah pun cuti juga hari tu. sampai kt sana tepat pk8 dan mama dapat no giliran terakhir iaitu no9.

secara keseluruhannya proses temuduga tu berjalan lancar. setengah jam mama ditemuduga oleh dua panel. seorang nama dato' abd rahman dan tuan saadon :-) dato ialah pemangku pengerusi spa. mmg pengalaman orangnya. memang mama dah agak dah mereka akan 'belasah' mama tentang hal berikut :
1. u dah gred 44 skrg, so kenapa nk jd ptd gred 41?
2. u tak takut ke jika dpt bos lebih muda?
3. tak sayang ke jika kena tinggal suami n anak2 sbb posting kerja jauh? sedangkan sekarang u dh selesa dan ramai org di luar sana nak berada di tempat u skrg.
4. u adalah aset penting tempat kerja u skrg. u tak sayang k?
 dan mcm2 lg soalan yg sememangnya mmg mereka uji kesediaan mama menghadapi apa jua kemungkinan tukar kerjaya dari DH44 skrg ke M41 as ptd nanti jika ada rezeki :-)

so secara keseluruhannya. semua ok :-)

>>> penat mama study ttg obama lah, pm lah, persidangan liga arab lah...perjanjian pakistan n us lah...aduh yang ditanya hanya ttg hal peribadi mama je. adoi... tak berapa mencabar IQ tapi mencabar EQ :-)

3 comments:

amalina nemo said...

so, ape jawapan puan. aloo, tk mau share ke? huhu..

Unknown said...

hehehe..jawapan byk n panjang. :-) tp yang plg penting...jawapan saya yang last sekali yang saya suka : " now, it is the time to change!"

Anonymous said...

Salam sis, saya kena hadir pac ptd 8-9 sept ni...ada tips x yg boleh dikongsi kan?TQ.:)arwen_nemo@yahoo.com